altRenomirana bh. firma "Voćar" iz Brčkog (Gornji Rahić) usvojila je znak bh. kvalitete. Proizvodni asortimani "Voćar" od sada će na policama trgovačkih centara za građane biti prepoznatljivi domaći proizvod sa žutom zvjezdicom te se izdvajati u moru inostranih marketing giganata. Direktor firme "Voćar", Esed Musić za KKD govori o proizvodnim asortimanima, kapacitetima, tvornice, plasmanu proizvoda o tržištu i konkurenciji...

KKD: Voćar je firma koja ima izuzetno atraktivne proizvodne asortimane. Možete li nam predstaviti Vašu firmu?

Esed Musić,"Voćar": Voćar je Tvornica koja ove godine obilježava 20 godina od svog osnivanja. Osnovna djelatnost prije rata bila je proizvodnja svježih i suhih šljiva kao i proizvodnja drvene ambalaže za voće i povrće. Posle okončanja ratnih dejstava,Tvornica je započela sa proizvodnjom oblatni vafel listova pod nazivom TIMA. Bosna je dobila prvi put svog domaćeg proizvođača oblatni. Do tada se ovaj proizvod uvozio uglavnom iz Srbije a pogotovo iz Hrvatske.

Saltada je uvoz tog proizvoda sveden na minimum. Sledeća kategorija proizvoda koje izrađujemo su flipsi, proizvodi za mlađu populaciju, koji se na tržištu  mogu  prepoznati kao  TIMI flips sa različitim okusima i veličinama pakovanja. Posle te kategorije proizvoda 2005. godine počeli smo proizvodnju i preradu kikirikija, proizvodnju  čipsa, proizvodnju začina kao dodatak jelima, proizvodnja šećera kocke, keksa, čajnih  peciva, punjenog vafla  tako da danas  u prodajnom asortimanu svojim potrošačima možemo ponuditi preko 100 domaćih proizvoda. To je uspjeh, naša snaga, proizvodimo godišnje oko 1000 tona raznih vrsta prehrambenih namirnica, a još važnije je da oko 40% svoje
proizvodnje izvozimo u desetak država Evrope i USA.

KKD: A proizvode?

Esed Musić, "Voćar": Naši proizvodi su naša veza,kontakt sa kupcima, što više  dobrih proizvoda  tim su naše veze jače. Proizvodimo  za sve  populacije  stanovništva od domaćica i srednjoškolaca do  odraslih ljudi kojima  možemo uvijek ponuditi svoje  suhe  šljive. Naši sokovi YES  mogu svakoga osvježiti. Ponosni smo na svojih 120 proizvoda koji su obuhvaćeni u 5 trgovačkih brendova TIMA, TIMI, TINI, YES i VOĆAR.

Click to open image! KKD: Na koji način se obavlja proces proizodnje?

Esed Musić, "Voćar": Proizvodni pogoni naše Tvornice su smješteni na površini od  16.000 m2. Proizvodni dio obuhvata 3000 m2, skladišni 5000 m2 i ostatak čini poslovni krug Tvornice za logistiku. Tehnološka oprema je instalirana od najčuvenijih proizvođača lidera u proizvodnji opreme za prehrambenu industriju. Proizvodnja je automatizovana, a proizvodni procesi su definisani u skladu sa standardima ISO i HACCP, tako da naši kupci imaju naše proizvode koje konzumiraju pod svakodnevnim nadzorom i  mogu nesmetano pratiti kako se proizvode njihovi omiljeni proizvodi. Dokaz tome su učestale posjete našoj Tvornici od strane učenika osnovnih i srednjih škola. Proizvodi naše Tvornice su prisutni na mnogim evropskim tržištima i veliki je broj naših iseljenika iz cijelog svijeta koji su naši lojalni potrošači i na tome se iskreno zahvaljujemo.

Click to open image!KKD: Kako ocjenjujete općenito bh. tržište?

Esed Musić, "Voćar": Naše bh. tržište je "teško" tržište.  Prije svega je brojčano malo, potrošači imaju nisku kupovnu moć,nelikvidno,  pravna  nedisciplina  je prisutna, zakonske odredbe su komplicirane, i mnogo drugih neuređenosti koje utiču na loš poslovni ambijent. Ali ipak mi smo domaći proizvođači, to je naše tržište i naša država i najbolje je poznajemo, moramo svojim građanima osigurati prehrambenu egzistenciju i sigurnost, a ne samo uvoziti i najmanje prehrambene obroke. Moramo osigurati svojim domaćim potrošačima-kupcima barem tehnološki jednostavnije proizvode. Naravno u tom pravcu očekujemo i podršku svojih građana, razvijajući nacionalnu svijest o domaćoj proizvodnji i pružajući nesebičnu podršku domaćoj proizvodnji, jer jedni bez drugih nemamo budućnosti.     

KKD: Mislite li da je konkurencija na tržištu jaka i kako se borite sa konkurencijom?

Esed Musić, "Voćar":Konkurencija je naš kompas na tržištu i ako ga ne pratimo  mi se gubimo u prostoru, konkurencija  nam  poboljšava strategiju, moramo na nju uvijek misliti ali se nesmijemo bojati.

KKD: Da li je plasman proizvoda vezan samo za domaće tržište ili ste izvozno orjentisani?

Esed Musić, "Voćar": Odnos plasmana  proizvoda je  u korist  prodaje  na domaćem tržištu  i kreće se oko  60%  a  manji dio 40% proizvodnje izvozimo.
KKD / dzematrahic