Šljiva iz Bosne i Hercegovine postat će prvi zaštićeni bh. brend na njemačkom i tržištu EU, koji će imati i svoj prepoznatljiv logotip.

SLJIVA 11Ideja je potekla od kupaca naše šljive u Njemačkoj, a o velikom potencijalu šljivarstva u našoj zemlji govori i činjenica da smo tokom sezone berbe, ove godine izvozili čak 15 šlepera šljive dnevno.

U realizaciju ove ideje krenulo je sedam firmi koje se bave izvozom šljive, a pokrivaju više od 90 posto ukupnog bosanskohercegovačkog izvoza ovog proizvoda. Firme koje dolaze iz oba entiteta i Brčko distrikta osnovale su Marketinšku asocijaciju BiH šljive, a ona će biti nosilac registracije loga i zaštitnog brenda bh. šljive na tržištu Njemačke, ali i EU.

– Cilj nam je da zaštitimo naš proizvod, napravimo standardizaciju pakovanja i izgleda i da se na tržištu pojavimo profesionalno sa kontroliranom kvalitetom. Naša šljiva u Njemačkoj jako dobro kotira i cijena joj je gotovo u rangu šljiva iz organskog uzgoja. U Njemačkoj se čak dešavalo da proizvođači iz drugih država na svojim pakovanjima pišu bh. šljiva. Na takve pojave reagirala su njemačka udruženja potrošača i došli smo do ovog projekta – priča Suad Selimović, sekretar Marketinške asocijacije BiH šljive.

Naša šljiva kao brend će biti prijavljena Insitutu za zaštitu patenata i prava u Minhenu, a postupak će biti pokrenuti uz podršku GIZ-a (Njemačka razvojna agencija).

– Marketinška asocijacija BiH šljive će voditi registar i vršiti kontrolu kvaliteta proizvoda koji će ići na evropsko tržište – naglasio je Selimović.

Prema analizama USAID/Sweden FARMA II projekta i podacima Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine u ovoj godini je izvoz šljive porastao za 48 posto u odnosu na prethodnu godinu. Vrijednost ukupnog izvoza u prošloj godini iznosila je osam miliona, a ove godine premašila je 11 miliona maraka.

Najznačajnije tržište je Njemačka, gdje izvozimo 62 posto naše šljive. Ove godine izvezeno je 7.600 tona, što je 1.400 šlepera. To znači da smo u julu, augustu i septembru imali izvoz od 15 šlepera svježe šljive dnevno.

Kada je u pitanju logo bh. šljive njemački GIZ već je angažirao dizajnera i postoji sedam prijedloga dizajna.

– Do naredne sezone izvoza imat ćemo brendiranu bh. šljivu na evropskom tržištu – zaključio je Suad Selimović.

Faktor.ba