U životnoj trci, možemo oboljeti od mnogih bolesti.

cupping11Zbog situacija u kojima je savremena medicina nemoćna kao i zbog određenog nepovjerenja koje se razvilo kada je u pitanju farmaceutska industrija, ljudi sve više važnosti pridaju alternativnim metodama liječenja. Te metode ponekad nas iznevjere, a ponekad bivaju lijek za našu bolest. Jedna od najsigurnijih alternativnih metoda liječenja jeste "metoda kupica", odnosno u islamskoj literaturi "hidžama". To je metoda koju preporučuju mnogi medicinski krugovi svijeta. Ta ista metoda, u Poslanikovoj, s.a.v.s., medicini spominje se kao izvor liječenja i istovremeno je sunnet našeg Poslanika, s.a.v.s.

Ibn Abbas, r.a., prenosi daje Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "U noći Mi'radža, na koju god skupinu meleka sam naišao rekli su mi:'0 Muhammede, nastavi sa hidžamom i naredi svome ummetu hidžamu.'', (Ibn Madždže, Tibb, 20)

NOVI ŽIVOT UZ HIDŽAMU

Hidžama je izbacivanje zgrušane i propale krvi iz organizma u svrhu terapije, metodom vakumskog izvlačenja. Ta metoda može se primjenjivati između plećki, na leđima, na glavi i na bilo kojem drugom dijelu tijela.

Način primjene hidžame je sljedeći: Vakumski se postavljaju čašice na predviđena mjesta. Zahvaljujući vakumu, na tim mjestima se nakuplja nečista krv. Nakon što su čašice dovoljno odstojale, najprije se na te dijelove nanosi sredstvo koje će doprinijeti da pacijent ne osjeti ni najmanju bol, a onda se površinski i vrlo suptilno zarezuju ti dijelovi koji su bili pod vakumom. Kroz te male proreze izlazi nečista krv i nakuplja se u čašicu. Prema istraživanju koje je sprovelo Britansko društvo za liječenje kupicama (BCS), ustanovljeno je da krv koja izađe prilikom hidžame sadrži samo gnoj i da u njoj nema čiste krvi.

NA ŠTA TREBA OBRATITI PAŽNJU PRILIKOM OBAVLJANJA HIDŽAME?

Hidžama se obavlja neparnim danima u mjesecu poput 17., 19., 21. U časnom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Radite hidžamu petanesti, ili sedamnaesti, ili devetnaesti ili dvadeset i prvi dan u mjesecu. Neka krvne napadne vaš mozak, u suprotnom, bit ćete upropašteni." (Taberani, Mu'džemu 'l-Kebir,

11/59) Hidžama se ne treba raditi srijedom, petkom i subotom. Allahov Poslanik, s.a.v.s., naročito je radio hidžamu u jesen i u proljeće. Preporučio je da u hidžami tražimo pomoć od previsokih ljetnih temperatura i rekao je da, ukoliko se hidžama uradi iznad potiljka, onda je u njoj lijek za 72 bolesti. (Hakim, Mustedrek, 4/212) Onaj kome se radi hidžama i onaj ko je radi trebaju biti pod abdestom i učiti Ajetu 'l-Kursiju. Osoba kojoj se radi hidžama, prije i nakon obavljanja hidžame ne treba ništa jesti. A 24 sata nakon obavljene hidžame, treba se kloniti hrane životinjskog porijekla. Stručnjaci savjetuju da se hidžama ne radi ukoliko je osoba bubrežni bolesnik, ukoliko ima karcinom ili hemofiliju, ukoliko pati od teške anemije, ili ukoliko je tek operisana. A najbitnija stvar o kojoj treba voditi računa kada je u pitanju hidžama jeste stručnost osobe koja je obavlja.

MEDICINA KOJA ŠTITI I UPOTPUNJUJE

Norveški doktor, Aidin Salih, vratio se islamu nakon što je u Ibn Sininoj knjizi pročitao dio o liječenju hidžamom. Dr. Salih u svojoj knjizi "Istinska medicina" na sljedeći način govori o hidžami: "U današnjem vremenu, hidžama bi se trebala raditi čak i dvogodišnjem djetetu. Sve bolesti povezane su sa načinom ishrane. U savremenom dobu ne zna se tačno šta sve ljudi jedu i dosta je velika konzumacija koncentrirane i gotove hrane. Zbog toga, tijelo se još više prlja i mnogo više obolijeva. Lijekovi ne mogu očistiti svu tu nečist iz organizma. A važnost hidžame upravo je u tome što omogućava organizmu da se oslobodi nečiste krvi."

Jedan od mnogih učenika koji su stjecali znanje od Dr. Saliha jeste i gospodin Muzafer. Njegova priča počinje saznanjem da boluje od mnogih bolesti i da te bolesti nemaju lijeka. Gospodin Muzafer je morao birati između toga da cijeli život koristi lijekove, ili da njegovi organi prestanu funkcionisati. Međutim, on se obratio stručnjaku za alternativnu medicinu, dr. Aidinu. Nakon što je iznio svoje stanje, dr. Aidin mu je dao određene preporuke i rekao mu da dođe nakon tri mjeseca. Za ta tri mjeseca gospodin Muzafer je obavio sedam hidžama, četiri terapije pijavicama i četrdeset dana je bio podvrgnut terapiji gladovanjem. Kada je otišao na kontrolu, sazano da su sve njegove bolesti nestale. To je za njega značilo ponovno rađanje. Dr. Aidin mu je ponudio priliku da se i on obrazuje u istoj oblasti, što je gospodin Muzafer rado prihvatio, te je počeo učiti o izvoru liječenja, hidžami. Nakon pet godina učenja, danas gospodin Muzafer pomaže onima koji traže lijek za svoje bolesti. Gospodin Muzafer naglašava da su ljudi danas bolesni zbog pretjeranog konzumiranja hrane i zbog konzumiranja neprirodne i hrane koja u sebi sadrži hemijske dodatke. On navodi i to daje hidžama metoda liječenja koja je u skladu sa ljudskom prirodom te da se njoj mogu podvrgnuti sve dobne grupe bez ikakvog ograničenja. Gospodin Muzafer na sljedeći način govori o važnosti hidžame: "Hiljadugodišnje znanje i sunnet Allahova Poslanika, s.a.v.s.! A Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: 'U hidžami je lijek.'" (Buhari, Tibb, 13)

LIJEČENJE HIDŽAMOM  U CIJELOME SVIJETU

Otac moderne medicine, Hipokrat, i njegov učenik Galen, također su pobornici ove metode. Dolazak hidžame na prostore Sjedinjenih američkih država i zapadnjačkog svijeta desio se u 18. i 19. stoljeću, a danas metodu hidžame najviše primjenjuju Kinezi. U savremenom dobu za mnoge bolesti lijek se traži upravo u alternativnim metodama liječenja. Mnoga ministarstva zdravstva zbog toga sprovode istraživanja vezana za alternativnu medicinu kako bi poboljšala nivo kvalitete i sigurnosti liječenja.

POLJA LIJEČENJA

Budući da se hidžama obavlja na vrlo lahak način i da ima veliku Iječidbenu moć, polja njene primjene su široka. Hidžama se primjenjuje kod reumatizma, glavobolje, migrene, gripe, bolova u leđima, bolnih menstru-acija, neplodnosti, hroničnog kašlja, bronhijalne astme, paralize, zubobolje, hipertenzije, nesanice, artritisa, grlobolje, te deprsije i drugih duševnih bolesti kao što je šizofrenija. Uz to, efikasna je i u olakšavanju tegoba neutropenije, pomaže eliminisanju bolova i inflamacije, te olakšava tegobe onima koji pate od proširenih vena. Zbog primjene vakuma, onemogućeno je prenošenje bilo kakve zaraze putem krvi. Dakle, hidžama je potpuno sigurna i preporučljiva metoda liječenja.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je kod glavobolje radio hidžamu na obje strane čela, kod trovanja, radio je hidžamu na obje plećke, a zbog povrede pete radio je hidžamu na nozi. (Buhari, Tibb, 14)

Allahov Poslanik, s.a.v.s., naredio je i svojim ženama da rade hidžamu. Kada je na Hajberu pojeo otrovano meso ovce, rekao je da mu je odmah Džibril, a.s., uradio hidžamu potiljka. (Ali el-Muttaki, Kenzu 1-Ummal)

Ibn Omer, r.a., je rekao:

"Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: Bolje je raditi hidžamu na gladan stomak. Hidžama poboljšava pamet i sposobnost pamćenja.'" (Ibn Madždže, Tibb, 22)

Poslanikova, s.a.v.s., medicina fokusira se na prevenciji bolesti. Upravo zbog toga uveliko je kompatibilna sa savremenom komplementarnom medicinom. Medicina Allahova Poslanika, s.a.v.s., nudi gotovo listu stvari koje trebamo raditi kako bismo očuvali svoje zdravlje. Ona podrazumijeva časne ajete vezane za medicinu, hadise i način života Allahova Poslanika, s.a.v.s. U Časnom Kur'anu, Allah, dž.š, kaže: "Ono što vam Poslanik kao nagradu da to uzmite, a ono što vam zabrani ostavite." (Hašr, 7)

Esra Hasret Guven, časopis Semerekand broj 107